loading...
شهرستان مهر ×هیئت تکواندو
هیئت تکواندو بازدید : 542 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
۱- احمدرضا پور احمدی

۲- محمدمرشدین

۳- محمدعلی عجمی

۴- محمدحسن عجمی

۵- محمدطالبی

۶- حامد حسابی

۷- سپهر

۸- مسعود محمدی

۹- محمدجواد زندی

۱۰- مسعودجمشیدپور

۱۱- علی ایزدی

۱۲- عرفان هشترودی

هیئت تکواندو بازدید : 179 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
رييس كميته داوران فدراسيون تكواندو از برگزاري سمينار يك روزه داوري پومسه در ‪ ۲‬بخش مردان و زنان قبل از آغاز دور برگشت ليگ پومسه خبر داد و اعلام كرد: هر داوري كه نتواند به اجراي فرم بپردازد از قضاوت در سطح پومسه حذف مي‌شود.

به گزارش ايرنا، سيروس رضايي با بيان اين مطلب ادامه داد: كارگاه يك روزه اي براي داوران پومسه كشور قبل از آغاز دور برگشت مسابقات ليگ برگزار مي شود.

وي افزود: تمامي داوراني كه قصد قضاوت در مسابقات ليگ برتر را دارند بايد در اين كلاس شركت كنند تا امتياز لازم از لحاظ اجراي فرم را بدست آورند.

رضايي تصريح كرد: يك داور پومسه بايد تمامي فرمها را به خوبي بشناسد و درك درستي از اجراي آنها داشته باشد تا در هنگام قضاوت خطاها را شناسايي كرده و نمره لازم را ثبت كند.

وي افزود: كميته داوران قصد دارد نمره‌گذاري و ارزش‌گذاري اجراي فرم در مسابقات به واقعيت نزديك باشد اما اگر اينطور نباشد در پيكارهاي جهاني حائز رتبه دوم جهاني نمي‌شديم.

رضايي گفت: كميته داوران توقع و كارآمدي بالايي از داوران دارد و تا امروز مسير درستي را طي كرده است در غير اينصورت رضايتمندي وجود نداشت.

وي خاطر نشان كرد: از ابتداي مسابقات ليگ امسال اعلام كرديم اين سمينار برگزار مي‌شود و هر داوري كه نتواند به اجراي فرم بپردازد از جرگه قضاوت در سطح پومسه حذف مي‌شود.


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، رضايي در مورد زمان برگزاري كارگاه داوري پومسه تصريح كرد: منتظر اعلام زمان دور برگشت ليگ پومسه در دور برگشت هستيم و يك هفته قبل از آغاز مسابقات اين دوره برگزار خواهد شد

هیئت تکواندو بازدید : 219 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

راند چهارم يا راند طلايي قوانين خاصي دارد كه بايد مبارزين با آن آشنا باشند .

راند طلايي از امتياز صفر بر صفر شروع مي‌شود. مبارزي كه اولين امتياز را بگيرد برنده است

توجه داشته باشيد كه داوران تنها به يك مبارز امتياز خواهند داد.

ضمناً مبارزي كه در راند چهارم يك امتياز منفي  بگيرد، بازنده خواهد بود.

چنانچه راند چهارم نيز با تساوي به پايان برسد، داوران برتري يكي از مبارزين را براساس راند چهارم

مشخص خواهند كرد. برتري مبارزين در مسابقه بر اساس ابتكار عمل ايشان مشخص مي‌گردد.

مواردي كه  داوران براي تعيين برتري در نظر مي‌گيرند عبارتند از:

1)  مبارزي كه بيشتر حمله‌اي كار كرده است.

2)  مبارزي كه تكنيك‌هاي بيشتري زده است.

3)  مبارزي كه تكنيك‌هاي دشوار و يا تركيبي بيشتري اجرا كرده است.

4)   مبارزي كه داراي اخلاق ورزشي بهتري بوده است.

اگرچه موارد قانوني روشن است، ولي بايد در نظر داشته باشيد كه نتيجه مساوي

 به معناي برد نيست. بلكه بيشتر معني بازنده مي‌دهد. بنابراين تلاش نماييد تا در پايان

 مسابقات به نتيجه مساوي نرسيد و كار به راند طلايي نكشد .

هیئت تکواندو بازدید : 245 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
************
نتايج هفته هاي سوم تا پنجم ليگ تکواندو باشگاههاي کرج اعلام شد

رييس هيات تکواندو کرج ، نتايج هفته هاي سوم ، چهارم و پنجم ليگ تکواندو باشگاههاي اين شهرستان جام " نگين البرز "‌ را اعلام کرد.

محمد نوذري روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری کرج اظهار داشت: در اين دوره از مسابقات12 تيم از باشگاههاي مختلف کرج در رده سني خردسالان به مدت دو روز در سالن بعثت خانه تکواندو اين شهرستان با هم به رقابت پرداختند.
وي خاطرنشان کرد: تيمهاي باشگاه بتن آماده سي سي ، يوسف ، قالي شويي سپهر ، منتظران مهدي ، شهيد احساني نژاد و ماجيکار صعود کننده به ليگ برتر خردسالان در اين رقابتها بودند.
وي يادآورشد: باشگاه نصر، ياري ، تربيت بدني فرديس ، فرآورده لبني غزل ، منتظران مهدي و شهيد پور حبيبي تيم هاي صعود کننده به ليگ دسته اول اين شهرستان در اين مسابفات بودند.
نوذري گفت:‌ بهروز فتاحي از باشگاه ماجيکار، بهترين مربي و قاسم سليماني داور نمونه در اين رقابتها شناخته شدند.
اکنون بيش از 12 هزار تکواندوکار در شهرستان کرج فعاليت دارند که حدود نيمي از آنان را بانوان تشکيل مي دهند.

 
هیئت تکواندو بازدید : 246 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
کیوروگی

لفظ کره ای کیوروگی به مبارزات جذاب و دیدنی تکواندو اطلاق می‌شود. مبارزات تکواندو نسبت به سایر رشته‌های رزمی از سطح حفاظتی ویژه‌ای برخوردار است و کارشناسان این رشته با بهره گیری از لوازم محافظ، امنیت و سلامتی را برای ورزشکاران به همراه آورده‌اند. بهره گیری از ساق بند، کاپ، لثه، هوگو و کلاه توسط تکواندو کاران در مبارزات باعث شده تا آسیب‌های ورزشی این رشته در حد صفر باشد و کمترین مصدومیتی متوجه ورزشکاران فعال در تکواندو باشد. حفظ سلامتی در کنار کسب موفقیت در میادین قهرمانی جزء تاکیدات این رشته در بخش کیوروگی که پر متقابل ترین بخش تکواندو است، تلقی می‌شود. در واقع مبارزات تکواندو به نحوی طراحی شده‌است که ضریب آسیب دیدگی به حداقل ممکن تقلیل یابد و این امر استقبال کودکان و نوجوانان را در جهت انجام مبارزات تکواندو و رشد در بخش المپیکی تکواندو است افزایش داده‌است.

مبارزات تکواندو در ۳ راند ۲ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و ورزشکاران در این زمان روی تشک مسابقه تکواندو که شیاپ چانگ خوانده می‌شود به قضاوت یک داور وسط و ۴ داور کنار برای کسب امتیاز و پیروزی به مبارزه می‌پردازند. مسابقات تکواندو در مسابقات تکواندو در سطح جهان از حساسیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل همواره با حواشی خاصی همراه بوده‌است.

پومسه

پومسه یا فرم بخش دیگری از تکواندو می‌باشد که در آن تکواندو کاران به اجرای تکنیک‌های این رشته می‌پردازند. در پومسه تکنیک‌ها بر اساس روندی که ترکیب شده‌است به ترتیب مورد اجرا در می‌آید که و ورزشکاران در یک مسیر مشخص تلاش می‌نمایند یک رشته تکنیک‌های استاندارد را به بهترین نحو ممکن به اجرا در می‌آورند. این تکنیک‌ها به طریقی به اجرا در می‌آید که به صورت طبیعی نیز کاربرد آن حفظ شود و اثر گذاری آن در برابر یک فرد قابل مشاهده باشد.

پومسه خود به دو روش استاندارد و ابداعی تقسیم می‌شود که در جای خود نیاز به بررسی دارد در پومسه استاندارد، ورزشکاران یک سری تکنیک‌های مشخص را به صورت متوالی و با نظم مشخص به اجرا در می‌آورند اما در پومسه ابداعی تکواندو کاران مجاز هستند که روال تکنیکی جدیدی را شکل دهند و از این حیث آزادی عمل و تنوع فرم‌های اجرایی در پومسه ابداعی بر طرفداران آن می‌افزاید.

تکواندو کار شرکت کننده در پومسه که پومسه رو نیز خوانده می‌شود فارغ از مبارزه طلبی زیبایی‌های تکواندو را در قالب اجرای فرم‌های منظم و اصولی به نمایش می‌گذارند و اصالت این هنر شرقی را در ترکیب نمایان می‌کند. پومسه نیز با توجه به جذابیت‌های خاص خود مشتاقان فراوانی را به سمت و سوی خود جلب نموده‌است که با این وجود کره‌ای‌ها همچنان در این بخش حرف اول را می‌زنند.

 هان مادانگ

(شکستن اجسام سخت – دفاع شخصی – پومسه ایروبیک) هان مادانگ که به آن تکواندو همگانی نیز می‌گویند، رویکرد متفاوتی با کیوروگی و پومسه را پی می‌گیرد و بدین لحاظ بخشی مجزا را شامل می‌شود. در هان مادانگ که فلسفه آن همگانی نمودن ورزش از طریق توسعه آن در کوچکترین جوامع یا خانواده‌است تلاش می‌شود تا سایر جذابیت‌های فنی تکواندو در قالبی خاص به مخاطبین ارائه شود. در رقابت‌های هان مادانگ بر خلاف مبارزه و فرم به جای اینکه بیشتر به کسب نتیجه توجه شود، بر افزایش تعاملات فرهنگی نژادی و قومی تأکید می‌شود تا باعث تقویت اتحاد و دوستی میان اقشار مختلف مردم گردد.

هان مادانگ به بخش‌های مختلف همچون هوشین سول یا دفاع شخصی و کیوک پا یا شکستن اجسام سخت تقسیم می‌گردد که البته پومسه ابداعی و پومسه ایروبیک نیز جزء این بخش‌ها می‌باشند. دفاع شخصی کاربردی که در هان مادانگ آموزش داده می‌شود امنیت هر ورزشکار را تأمین می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا آخرین دستاوردهای دفاع شخصی رادر قالبی ساده ارائه نمود. در کیوک پا یا شکستن اجسام سخت نیز روش‌های تسلط قدرت هر فرد بر اجسام سخت همچون چوب و سنگ آموزش داده می‌شود معیار کسب برتری در کیوک پا حجم شکستن اجسام است که شرکت کنندگان مسابقات در شرایط برابر به اجرای آن می‌پردازند. این بخش سایر علاقمندان را به تکواندو جذب خود می‌کند و از این لحاظ اهمیت فوق العاده بالایی برای اهالی این رشته دارد. در هان مادانگ پومسه به صورت استاندارد، ابداعی و ایروبیک به نمایش گذاشته می‌شود. در پومسه ایروبیک تکنیک‌های زیبای تکواندو همراه با موزیک و حرکات ایروبیک صحنه‌های زیبا و جذابی را خلق می‌کند که در همگانی و فراگیر نمودن تکواندو می‌تواند نقش مهم و بسزایی ایفا نماید.

هیئت تکواندو بازدید : 190 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
  • تقسیم بدن انسان

۱- سر و گردن: الگول ۲- شکم وسینه: ممتونگ ۳- باسن به پایین: آره

  • نشستهای تکواندو

۱- نشست بلند: آپ کوبی ۲- نشست کوتاه: آپ سوگی ۳- نشست روی پای عقب: دیت کوبی

  • انواع دفاع اولیه و عمده

۱- الگو ل ماکی:دفاع از سرو صورت با ساعد دست ۲- موم تونگ ماکی: دفاع از سینه و شکم با ساعد دست ۳- آره ماکی: دفاع از پایین بدن با ساعد دست

  • انواع فرم: در تکواندو ۱۷ فرم وجود دارد که با شماره شان از ۱ تا ۱۷ معرف می‌شوند.
  • کمربندهای تکواند: زرد، سبز، آبی، قرمز، مشکی
  • کمربند مشکی از دان ۱ تا دان ۱۰ درجه‌بندی شده‌است.
  • انواع خطا و امتیازات: پشت‌سر، پشت گردن، پشت کمر و از کمر به پایین خطا گفته می‌شود و فاقد امتیاز است.  و ضربه به صورت و کل صورت و از گردن تا کمر امتیازدارد. البته  ضربه بایدشرایط امتیاز را دارا باشد (یعنی قدرت لازم را داشته باشد) .

لباس و وسایل محافظ بدن : ۱- هوگو: ضربه‌گیر که محافظ سینه و شکم است. ۲- کلاه: محافظ سروصورت است. ۳- ساق‌بند: محافظ ساقهای پاست. ۴- نانشیم (بیضه‌بند): محافظ بیضه‌است. ۵- ساعد بند: محافظ ساعدهای دست می‌باشد.۶.لثه بند :محافظت از دندانهاو فک ۷.دستکش

  • زمان راندها و استراحت:

خردسالان: ۵/۱ دقیقه و ۱ دقیقه استراحت نونهالان: ۵/۱ دقیقه و یک۱ دقیقه استراحت نوجوانان: ۲ دقیقه و ۱ دقیقه استراحت جوانان: ۳ دقیقه و ۱ دقیقه استراحت بزرگسالان: ۳ دقیقه و ۱ دقیقه استراحت بانوان خردسالان : ۱ دقیقه نوجوانان: ۲ دقیقه جوانان: ۲ دقیقه - چهار وزن المپیکی عبارتنداز: - منهای ۵۸ کیلوگرم - منهای ۶۸ کیلوگرم - منهای ۸۰ کیلوگرم - به اضافه ۸۰ کیلوگرم -

  • مشخصات تشک: ابعاد تشک ۱۲×۱۲ متر است و داخل آن مربعی به ابعاد ۸×۸ متر وجود دارد که محوسط مسابقه‌است. دو مبارز به فاصله ۱ متر از هم می‌ایستند و سرداور به فاصله ۵/۱ متر در مقابل آنها قرار می‌گیرد.
  • تعداد داوران: ۵ داور شامل یک سرداور در داخل تشک و ۴ قاضی در اطراف تشک، ضمن اینکه یک پزشک و یک منشی در کنار تشک حضور دارند.
  • انواع ضربات پا:

۱- آپ چاگی: ضربه با سینه پا ۲- دولیو چاگی: ضربه با روی پا به صورت ۳- تی چاگی: ضربه از عقب به تنه وصورت با پاشه پا ۴- موم دولیو چاگی: چرخش و ضربه با پاشنه پا ۵- موم دولیو یوب چاگی: چرخش و ضربه با تیغه پا

هیئت تکواندو بازدید : 251 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
 دست : سون
1- تیغه دست:                                                                      سوننال
2- تیغه داخلی دست:                                                     سوننال دونگ
3- دست نیزه ای:                                                        پیون سون کوت
4- کف دست:                                                                   سون باداک
5- پاشنه کف دست:                                                       باتانگ سونگ
6- روی دست:                                                                  سون دونگ

 آرنج دست : پالکوب
ساعد یاپالموک:
1- قسمت روی ساعد:                                                      میت پالموک
2- قسمت پشت ساعد:                                                   دونگ پالموک
3- قسمت داخلی ساعد:                                                   بکت پالموک
4- قسمت خارجی ساعد:                                                     آن پالموک


  تکنیکهای دست:
تکنیکهای دست به سه بخش تقسیم میگردد:
1- ضربه با انگشتان دست:                                                     چیروگی
2- ضربات شلاقی دست:                                                          چیگی
3- ضربات نفوذی دست به حالت مشت:                                      جروگی


چروگی:
ضرباتی که با انگشتان دست زده میشوند را چیروگی مینامند یکی ازعاملهای
موثر در انجام جروگیها انگشتها میباشند ودر چهار حالت اجرا میگردد:
با تمام انگشتان دست:                                                پیون سون کوت
با دو انگشت نشانه و وسط:                                         گاوی سون کوت
با یک انگشت دست:                           هان سون کوت یا هان سون کامک
با دو انگشت دستک:                           دون سون کوت یا دون سون کامک

  این ضربات از ناحیه سینه پرتاب میشود.


انواع چروگیها:
1- جه چیو:موقع اجرای ضربه کف دست رو به بالاست.
2- سوو:موقع اجرای ضربه تیغه داخلی دست رو به بالاست.
3- اپو:موقع اجرای ضربه کفدست رو به پایین است.


چیگیها:
این نوع ضربات بصورت شلاقی بامشت. آرنج . تیغه های دست و زانو  اجرا میشوند.
عوامل موثر در خوب اجرا کردن این تکنیک عبارتند از:
1- پالکوب                                      (آرنج)
2- موروپ                                      (زانو )
3- سوننال                           ( تیغه دست)
4- مه جوموک                      (نرمی مشت)
5- دونگ جوموک                   (پشت مشت)

 مسیرهایی که چیگیها در آن اجرا می شوند :
1- بطرف بالا:                                    الگول چیگی
2- بطرف پایین:                               آره یانریوچیگی
3- بطرف جلو:                                       آپ چیگی
4- بطرف عقب:                                    دیت چیگی
5- بطرف پهلو:                                      یوپ چیگی    
6- به طرف خازج:                                    آن چیگی     
7- به طرف داخل:                                پاکات چیگی

 انواع چیگیها:
1- هان سوننال جبی پوم موک چیگی: ضربه تیغه دست به گردن ازخارج باپیچش کمر
2- دون جوموک الگول بکت یوپ چیگی: ضربه با پشت مشت از داخل به خارج و  پهلو
3- دون جوموک الگول توک چیگی: ضربه بت پشت مشت به صورت و چانه
4- دانیکو توک چیگی : ضربه مشت معکوس به زیر چانه حریف
5- هان سوننال آن موک چیگی:ضربه تیغه دست به گردن از خارج به داخل
6- هان سوننال اپو موک چیگی:ضربه تیغه دست به گردن از داخل به خارج
7- پالکوب ممتونگ دولیا چیگی: ضربه آرنج به وسط بدن
8- پالکوب الگول دولیو چیگی: ضربه آرنج به صورت یا سر حریف
9- پالکوب نریو چیگی:ضربه نفوذی آرنج به طرف پایین

 

 

هیئت تکواندو بازدید : 195 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

 

ایستادن ها

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

سوگی

ایستادن

Sogi

آپ سوگی

ایستادن راحت

Ap Sogi

آپُ رو سوگی

راه رفتن به جلو

Apo Ro Sogi

آپکوبی سوگی

ایستادن به جلو

Ap Kobi Sogi

دیت کوبی سوگی

ایستادن به عقب

Dit Kobi Sogi

هاکتاری سوگی

ایستادن درنا ( بصورت یک پا )

Haktari Sogi

کوآسوگی

ایستادن ضربدری

Ko A Sogi

موآ سوگی

ایستادن بصورت هردو پا باهم چسپیده

Mo A Sogi

جونبی سوگی

ایستادن بصورت آماده باش

Jonbi Sogi

جوچوم سوگی

ایستادن بصورت اسب سواری

Jo Chom Sogi

بوم سوگی

به حالت ببر ایستاده

Bom Sogi

 

شمارش کره ای

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

هانا

یک

Hana

دول

دو

Dol

سِت

سه

Set

نِت

چهار

Net

داسوت

پنج

Dasot

یوسوت

شش

Yosot

ایل کوپ

هفت

Eilekop

یو دُل

هشت

Yo Dol

آ هوپ

نه

A hop

یول

ده

Yol

 

دفاع ها

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

ماکی

دفاع

Maki

آره ماکی

دفاع پایین بدن

Are Maki

مومتونگ ماکی

دفاع وسط بدن

Momtong Maki

اولگول ماکی

دفاع بالای بدن

Aol gol Maki

گودوروماکی

دفاع دو تایی

 Godoro Maki

سون نال ماکی

دفاع با تیغه دست

Son Nal Maki

مومتونگ سون نال ماکی

دفاع وسط با تیغه دست

Momtong Son Nal Maki

آره سون نال ماکی

دفاع پایین با تیغه دست

Are Son Nal Maki

اولگول سون نال ماکی

دفاع بالا با تیغه دست

Aolgol Son Nal Maki

سانتول ماکی

دفاع با دو دست به صورت سه قله کوه

Santol Maki

گاوی ماکی

دفاع به صورت قیچی کردن

Gavei Maki

یوپ ماکی

دفاع از پهلو

Yop Maki

آره اوتگورو ماکی

دفاع پایین دو مشتی

Are Aotgoro Maki

اولگول اوتگورو ماکی

دفاع بالا دو مشتی

Aolgol Aotgoro Maki

هیچ یو ماکی

دفاع دو تایی ( از دو طرف )

Hichyo Maki

 

تکنیک های دست

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

سون

دست

Son

سون نال

تیغه دست

Son Nal

سون نال دونگ

تیغه داخلی دست

Son Nal Dokg

هان سون گاماک

یک انگشت نیزه ای دست

Han Son Gamak

باتانگ سون

کف دست ( قسمت ضربه زننده )

Batang Son

پیون سون کوت

نوک نیزه ای انگشتان دست

Pyon Son Kot

کال جی بی

دست بصورت دهان ببر

Kal Ji Bi

دوسون گاماک

دو انگشت نیزه ای دست

Do Son Gamak

پال کوپ

آرنج دست

Pal Kop

پال موک

ساعد دست

Pal Mok

باکات پال موک

لبه بیرونی ساعد دست

Bakat Pal Mok

آن پال موک

لبه داخلی ساعد دست

An Pal Mok

میت پال موک

داخل ساعد دست ( قسمت نرمی دست )

Mit Pal Mok

دونگ پال موک

پشت ساعد دست

Dong Pal Mok

 

تکنیک های مشت

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

جیروگی

ضربه مشت

Jirogi

مومتونگ جیروگی

ضربه مشت به وسط بدن

Momtong Jirogi

اولگول جیروگی

ضربه به بالای بدن

Aolgol Jirogi

آره جیروگی

ضربه به پایین بدن

Are Jirogi

اورون یوپ جیروگی

ضربه به پهلوی راست

Aoron Yop Jirogi

ون یوپ جیروگی

ضربه به پهلوی چپ

Wen Yop Jirogi

چیگی

ضربه پرتابی ( مثل ضربه چکش )

Chigi

مه جوموک چیگی

ضربه چکشی مشت

Mie Jomok Chigi

سونال چیگی

ضربه با تیغه دست

Son Nal Chigi

سون نال بکت چیگی

ضربه با تیغه دست به سمت بیرون

Son Nal Bakat Chigi

جی چو جیروگی

ضربه معکوس مشت

Jei cho Chigi

اولیو چیگی

ضربه آپارکات مشت

Aolyo Chigi

نریو جیروگی

ضربه عمودی مشت به پایین

Neryo Chi

 

پال چاگی ( ضربات پا )

تلفظ کره ای

ترجمه فارسی

تلفظ کره ای به لاتین

چاگی

پا

Chagi

آپچاگی

ضربه پا به جلو

Apchagi

آپ ميلگیضربه فشاری با کف پا به جلوAp Milgi

پیتورو چاگی

ضربه با پشت پا به طرف بیرون

Pitoro Chagi

پکات نریو چاگی

ضربه پا پایین رونده از داخل به خارج

Pakar Neryo Chagi

آن نریو چاگی

ضربه پا پایین رونده به از خارج به داخل

An Neryo Chagi

دولیو چاگی

ضربه دورانی

Dolyo chagi

هوریوچاگی  (موم دولیوچاگی )

ضربه دورانی با کف پا

Horyo chagi

یوپچاگی

ضربه با تیغه پا

Yop chagi

تی چاگی

ضربه با پاشنه پا

Tie chagi

 

 

 

وِن

چپ

Wen

اُرون

راست

Aoron

تیو

پرش

Tiyo

تیو آپچاگی

ضربه پرشی به جلو

Tiyo Ap chagi

تیو دولیو چاگی

ضربه پرشی دورانی

Tiyo Dolyo Chagi

تیوتی چاگی

ضربه پرشی با پاشنه پا

Tiyo Tie Chagi

تیو موم دولیو چاگی

ضربه پرشب با چرخش بدن

Tiyo Mom Dolyo chagi

تیو باکات نریو چاگی

ضربه پا پرشی ازبالا به پایین ( ازداخل به خارج)

Tiyo Pakar Neryo Chagi

تیو آن نریو چاگی

ضربه پا پرشی از بالا به پایین ( از خارج به داخل )

Tiyo An Neryo Chagi

موروپ چاگی

ضربه با زانو

Morop chagi

 

هیئت تکواندو بازدید : 205 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
 

 

موفقیت آقایان یاسین مشرفی و علی رضا احمدی

را درآزمون ارتقائ کمربند کشوری تبریک میگوییم

هیئت تکواندو بازدید : 154 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

 

كمربند سفيد به معناي پاكي است و جواز شروع فراگيري تكواندو،زرد نشانه اي است كه

هنرجو مانند جوانه اي است در حال رشد،سبز نشانه ي دفاع و هنرجويي است كه به اين

مرحله مي رسد مي تواند از خود و ديگران دفاع كند.وقتي تكواندو كار از رنگ آبي بهره مي

گيرد به آرامش دست يافته است و با گذر از اين مرحله مي تواند كمربند قرمز ببندد و عليه

مهاجم و بي عدالتي و جهل قيام كند.تكواندو كار با كمربند سياه درگير روحيه اي تهاجمي و

دنياي ناشناخته است.زماني كه به كمربند سياه دست مي يابد،تازه متوجه مي شود كه تصورات

شروع كارش از تكواندو بسيار ابتدائي و كودكانه بوده و اكنون بيشتر در محاصره ناشناخته ها

قرار دارد.امروز علاوه بر آبي آسماني،قرمز غروب،سبز درختان و ساير رنگها هزاران

رنگ در دست داريم و اين رنگها طبيعي هستند كه در عمق روح و جان ما اثر مي گذارند.در

بين رنگها برخي مورد علاقه ما هستند و برخي هم بر عكس نفرت ما را بر مي انگيزند و

نسبت به گروهي از رنگها نيز بي تفاوت هستيم.زندگي بشر در بدو پيدايش بر پايه عواملي

چون شب و روز،تاريكي و روشني و....بنا شده ،كه خارج از كنترل وي بوده است.شب

باعث توقف فعاليت هاي انسان بوده و آدمي با خواب به پيشتاز طلوع آفتاب مي رفته است.رنگ هاي

مربوط به اين دو محيط آبي آسماني و زرد است.رنگ آبي تيره،آرامش و سكون است.فعاليت

هاي بشر در جهت پيروزي و دفاع بوده،فعاليت هاي مربوط به حمله پيروزي به رنگ قرمز

مشخص مي شود و فعاليت هاي مربوط به دفاع با رنگ سبز نشان داده مي شود.

تكواندو هنر دفاع است نه تهاجم.

لباس تكواندو توبوك(Tobok)نام دارد و شامل پيراهن سانگي(Sangi)،شلوار(Hai)و

كمربند(TTI)است.رنگ لباس مخصوص تكواندو سفيد و بيانگر صلح و دوستي است.سفيد

پك(Pack)نشانه پاكي و صداقت است.تكواندو اساسا جهت دفاع ابداع شده است نه تهاجم،اگر

به محتواي تكنيكي فرم ها توجه كنيد،در مي يابيد كه همگي با حركات دفاعي شروع مي شوند

،آن هم از طرف چپ.قلب كه زماني مركز احساسات شناخته مي شد و اكنون ثابت شده است

كه هر احساسي بر آن اثر مي گذارد،در سمت چپ قرار دارد.با توجه به محتواي دفاعي

تكواندو،لازم است شكل ظاهري هر تكواندو كاري به گونه اي باشد كه احساسات پاك و

صداقت وي را بيان كند در اين ميان رنگ سفيد سمبل صلح و دوستي انتخاب شده است.فرم

هاي لباسهاي سنتي تكواندو با لباس كشاورزان مطابقت دارد و بيانگر اين مطلب است كه

تكواندو توسط كشاورزان و جهت دفاع از خانواده،زمين و مرز و بوم تمرين مي شده و بعدها

توسط آنها تحول يافته است.با تشكيل فدراسيون جهاني تكواندو(WTF)و با توجه به رشد

چشمگير آن در دهه 80 تصميم بر آن شد تا جهت شناسايي و تفكيك تكواندو از ساير هنرهاي

رزمي كه داراي لباس مشابه هستند،لباس جديد با فرم يقه(لي)طراحي مي گردد يا اينكه فرم

لباس تا حدي تغيير يافت و ليكن شكل كلي آن دست نخورده باقي ماند و مخصوصا رنگ سفيد

لباس كه سمبل صلح است.كمربند هاي رنگارنگ در سالهاي نچندان دور،در ميهن خودمان

چيزي به نام شال در پوشاك عمومي مردان وجود داشت كه نمونه هايي از آن اكنون نيز در

بين مردمان استانهاي كردستان،كرمانشاه،ايلام،گيلان و برخي عشاير وجود دارد.در ساير نقاط

جهان نيز شال به انواع مختلف وجود داشته است و برخي دهقانان بي بضاعت به جهت صرفه

جويي در هزينه پوشاك از شالهاي كوچك و گاه از شالهاي باريك با يك يا دو دور استفاده مي

كردند.اين نوع شال هم در هنرهاي رزمي ظاهر شد و به تدريج جهت تعيين ميزان پيشرفت

هنرجويان از رنگ هاي مختلف كمربند هاي بر اساس طول موج آنها تنظيم شوند،در آن

صورت رنگ قرمز در ابتدا مي آمد و رنگ سفيد در وسط.اين گونه ترتيب رنگ ها با

فرهنگ زندگي انسان هماهنگي ندارد و نمي تواند راهنما و بيانگر مسير حركت وي

باشد.سفيد،نشانه صداقت و صلح سفيد رنگ پاكي، صداقت،صلح و دوستي است.

رنگ سفيد در همه اديان مورد احترام است و برخي نيز آن را مقدس مي دانند.

كمربند سفيد به معناي پاكي هنرجو از ماهيت تكواندو است.

اگرچه هنرجويان مبتدي اطلاعات مختصري از تكواندو دارند،ولي درك عميقي از

تكواندو ماهيت تمنيكها و اصول آن ندارد.ضمنا سفيد بيانگر اين است كه هنر جو هيچ درجه

اي يا رتبه اي در زمينه ي تكواندو ندارد.زرد بيانگر اميد و كوشش

زرد رنگ آفتاب و نور است.رنگ اميد و كوشش.رنگ محرك كمربند زرد بيانگر اين است كه

هنرجو با اشعه تكواندو روبرو شده و مي رود تا به عمق آن دست يابد.به معناي ديگر جوانه

دانه ها در ابتدا زرد رنگ هستند و پس از رشد به رنگ سبز در مي آيند بنابراين مي توان گفت:

هنرجو مانند جوانه اي است كه با تلاش پيگير سعي در رشد و شكوفايي دارد.سبز،نشانه دفاع

جوانه اي كه سر از خاك بيرون مي آورد به تدريج رنگ سبز به خود مي گيرد.سبز رنگ

دفاع است.دفاع از تكواندو دفاع از خود،دفاع از ديگران.همانگونه كه گفته شد تكواندو هنر

دفاعي است.كليه تكنيك هاي آن در جهت دفاع ابداع شده اند.هنرجو در اين مرحله با تاكتيك

هاي اساسي آشنايي كامل يافته و مي تواند به خوبي آن ها را اجرا كند.مي تواند تكنيك ها را

درك كند و كوتاه كلام از ماهيت تكواندو آگاه شده است.آبي،تداعي آرامش

آبي رنگ آرامش است.رنگ آب درياها و رنگ آسمان.نهال تكواندو اينك سر به آسمان كشيده

و از گزند طوفانها در امان است.اينك آرامش يافته است.حالا تكواندو كار درختي شده كه مي

تواند به راحتي چون چتري خود و ديگران را محافظت كند.

قرمز،رنگ تهاجم قرمز رنگ حمله و هجوم است.رنگ جنگ و خون.رنگ شعله و آتش است سرخي افق

بامدادان و غروب شامگاه.هنرجوي تكواندو از يك سو مي تواند بر ظلم و ستم،ناداني جهل و

بي عدالتي قيام كند و از طرفي رو به روشنايي روز مي رود به سوي اوج تلاش و فعاليت و

از جهتي به شب نزديك مي شود.   سياه:دنياي ناشناخته ها

سياه رنگ ناشناخته ها،رنگ بيم و هراس و رنگ ياس و ماتم است.هنرجوي تكواندو به

ناشناخته ها رسيده است. از طرفي روحيه تهاجم كه در كمربند قرمز يافته با هم درگير مي

شوند.آرامشي كه در كمربند ابي يافته،او را صبور ساخته است.در مقابل ناشناخته ها با

مهارتي كه در خلال سالهاي تمرين يافته به پا مي خيزد و به شناسايي درون خود مي

پردازد.اكثر دارندگان كمربند سياه در ابتدا خود را علامه دهر مي دانند،ولي چندي بعد در مي

يابند كه در ميان ناشناخته ها محصورند.در اين لحظات بهراني تكواندو،چراغ تابناكي است

كه تكواندو كار را به سرمنزل مقصود مي رساند.روحيه ي سرسختي و تسليم ناپذيري كه در

خلال تمرينات كسب كرده تكواندو كار را وا مي دارد تا در ميان ناشناخته گام بردارد و با

تجربيات قبلي آن را بسنجد.احترامي كه مردم نسبت به رنگ سياه دارند،هر تكواندو كار را به

سوي كشف واقعيات زندگي سوق مي دهد.

هیئت تکواندو بازدید : 182 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

سوگي: نشست ها

چاريوت سوگي:    پاها کاملاً جفت و چسبيده به هم مي باشد و وزن بدن بطور مساوي روي هردو پا تقسيم مي شود.
آپسوگي:   پا ها به اندازه يک پا (طول يک کف پا) باز وزن بدن 70% پاي جلو و 30% پاي عقب مي باشد.
آپکوبي سوگي:   پا ها به اندازه دو برابر طول کف پا از جلو ويا عقب باز و تقسيم وزن بدن در حدود 70% پاي جلو و 30% پاي عقب مي باشد.
ديتکوبي سوگي:   پا ها از طرف پاشنه بر هم عمود هستند و تقسيم وزن بدن 75% پاي عقب و 25% پاي جلو مي باشد (اندازه ي طول کف پا باز مي شود).
چوچوم سوگي:    پا ها به اندازه دو طول کف پا از طرفين باز و وزن بدن بطور مساوي تقسيم مي شود.
پيون هي سوگي:    پا ها به اندازه يک کف پا و پنجه هر پا در يک زاويه 5/22 درجه به طرف بيرون مي باشد و وزن بدن بطور مساوي تقسيم مي شود.

 

هیئت تکواندو بازدید : 207 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
 يکشنبه 29 آذر 1388 , 9:23 , 17 بازديد

 برگزاري مسابقات آزاد كشوري نوجوانان پسر

مسابقات تكواندو آزاد كشوري نوجوانان پسر سه شنبه و چهارشنبه يكم و دوم بهمن ماه در خانه تكواندو برگزار مي شود .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : اين مسابقات جهت حضور در مسابقات جهاني مكزيك و كسب سهميه المپيك نوجوانان در سال 2010 برگزار مي شود و نفرات برتر به اردوي آمادگي تيم نوجوانان دعوت خواهند شد .

اوزان 48- ، 73- و73+ در روز سه شنبه يكم بهمن ماه و اوزان 55- و63- روز چهارشنبه دوم بهمن ماه به رقابت با يكديگر مي پردازند .

ثبت نام و وزن كشي اوزان يك روز قبل از مسابقات انجام مي شود .

نفرات اول اوزان مختلف به همراه نفرات منتخب از سوي كميته فني به اردوي آمادگي  مسابقات كسب سهميه المپيك راه خواهند يافت .

اعضا تيم ملي شركت كننده در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در سالجاري و نفرات برتر مسابقات قهرماني نوجوانان كشور مجاز به شركت در اين مسابقات نيستند .

 


 يکشنبه 29 آذر 1388 , 9:1 , 24 بازديد

در تورنمنت بين المللي تكواندو هلند ؛
 تيم راه و ترابري زنجان قهرمان شد

تيم راه و ترابري زنجان در تورنمنت بين المللي هلند عنوان قهرماني را كسب كرد .

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : در وزن اول فرهاد شريفيان ، در وزن دوم ناصر قشمي ، در وزن چهارم رضا نادريان ، در وزن پنجم بهنام بيات ، ‌در وزن ششم مهدي آزرم ، در وزن هفتم حامد محمد پور و در وزن هشتم محمد حقايق مدال طلا گرفتند و در وزن سوم حسام الدين لطفي به مدال نقره رسيد . در مجموع تيم ايران در ميان24 تيم از 12 كشور شركت كننده با 7 مدال طلا و يك مدال نقره به مقام قهرماني رسيد ، هلند در مكان دوم ايستاد و اسكاتلند سوم شد .

بهنام بيات به عنوان فني ترين تكواندوكار اين دوره از رقابتها انتخاب شد .

تيم قهرمان سه شنبه شب به ميهن اسلامي بازمي گردد .


 

 

 

هیئت تکواندو بازدید : 186 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
در صورتيکه با ضربدر روي عكسها يا به عبارتي باز نشدن

عكسها مواجه شديد آنگاه يا سايت را دوباره refresh

نمایید یا اینکه روی عکس مورد نظر راست کلیک نموده و

گزینه show picture را بزنید.

در ضمن حتما از قسمت آرشیو سایت نیز دیدن فرمایید

چون بعلت حجم زیاد عناوین بسیاری از مطالب به آرشیو

انتقال یافته است.

با تشکر:مدیریت سایت.

هیئت تکواندو بازدید : 184 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
سلامي دوباره خدمت همه دوستان عزيز

يه خبر جديد از موفقيت خودم براتون داشتم:

به حول و قوه الهي در دوره داوري درجه ۳ كيوروگي كه در ۱۹ آبان ماه

سالجاري در كرج برگزار شد شركت كردم و موفق به اخذ داوري درجه ۳

كيوروگي شدم.

اساتيدي كه زحمت آموزش ما را در اين دوره ۴ روزه برعهده داشتند

عبارت بودند از:

۱-استاد نوذري :رياست محترم هيئت تكواندو كرج .

۲-استاد عباسي:دبير محترم هيئت تكواندو كرج.

۳-استاد خانم فولادي:از استان اصفهان.

تمامي اساتيد فوق از داوران بين المللي فدراسيون تكواندو جمهوري

اسلامي ايران ميباشند.

شركت كنندگان در اين دوره:۳۵ نفر مرد و ۲۰ نفر زن.

هیئت تکواندو بازدید : 189 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
P>انتخاب مجدد جناب آقای استاد

 

پولادگر   به سمت ریاست فدراسیون

 

تکواندو جمهوری اسلامی ایران بر جامعه

 

تکواندو کشور تبریک و تهنیت باد.

 

 

هیئت تکواندو بازدید : 187 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
باسلام.

بازديدكنندگان محترم توجه بفرمائيد:

احتمالا متوجه شده ايد كه تمامي قسمتهاي آموزشي

سايت پاك شده است و آن به اين علت است كه قصد

دارم جديدترين مطالب بروز شده در زمينه آموزشي در

بخشهاي مختلف(داوري.مربيگري.روانشناسي.آسيبهاي

ورزشي.طراحي تمرين.تغذيه .اصول مبارزه.تاريخچه و

معرفي تكواندو و در نهايت فرهنگنامه اصطلاحات و

اسامي رايج تكواندو را در سايت درج نمايم كه به اميد

خدا اميدوارم مورد توجه تمامي شما عزيزان واقع شود.

باتشكر

مدير سايت:عبدالرسول دهستاني

هیئت تکواندو بازدید : 181 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

گاهی وقت ها پیش می آید که در یک مسابقه در مقابل حریفی قرار میگیرید که می دانید هم ضرباتش از شما قویتر است و هم فیزیک بدنی وی از شما بهتر است.چون در تکواندو انتخاب دو مبارز بر حسب وزن است پس امکان دارد این مسئله برای هر مبارز پیش آید.در این مقاله راه های دستیابی به موفقیت در چنین شرایطی بررسی می شود.اکثر تکواندوکاها بر این باورند که پس از فرمان شی جاک(شروع)مسابقه باید بی محابا وبدون هیچ برنامه ای به حریف حمله ور شده و فقط با ضربات آپ دولیوی راست و چپ به مبارزه بپردازند.در صورتی که اصلا اینطور نیست و بسته به حریف هر مبارزه با مبارزه بعدی شاید 180 درجه تفاوت داشته باشد.اکثر مبارزان حرفه ای (مثل شما)میدانند که با شروع راند اول مسابقه شاید کمتر از نیمی از وقت اول(بر اساس تجربیات خودم) را به ارزیابی حریف باید پرداخت.بعد که شناخت کافی از حریف پیدا کردید می توانید راه کاری مناسب در جهت پیروزی بر وی برگزینید.البته ناگفته نماند اکثر قهرمانان ملی ما به شناخت حریف در شیهاب جانگ(تشک مسابقه) بسنده نمی کنند و به جرات می توان گفت شاید صدها بارقبل از رویارویی با حریف فیلم مسابقات وی را دیده وبر حسب آنالیزمربی خود نقاط ضعف و قوت حریف را از قبل شناسایی می کنند اما در میدان مسابقه 90 درصد ارزیابی اولیه مبارزان صحه گذاشتن بر دریافت های قبلیشان است. حال روش های ارزیابی حریف چیست؟ارزیابی حریفروش های گوناگونی دارد که به اختصار مهمترین آنها عبارتند از: شما اول بای ببینیدمبارزی که رو در روی شماست حمله کار است یا ضد حمله کار.برای تعیین این مسئله در حالتی که فاصله مناسب از حریف دارید با پای جلو به صورت سایه و ضربه ناقص به سمت حریف پا بیندازید اگر حریف عقب نشینی کرد سپس در صدد پاسخ به شما برآمد احتمال اینکه حریف شما ضد حمله کار باشد بیشتر است اما اگر حریف به اصطلاح کار را به شما بست وتو آمد احتمال حمله ای بودن وی بیشتر است.حال برای اطمینان بیشتر از این مسئله به تحریکات بدنی بپردازید اگر با تحریکات بدنی شما حریف ضرباتی را روانه کرد پس دیگر باید بدانید که وی حریفی حمله کار است چون اکثر حریفان ضد حمله کار منتظر می مانند تا شما ضربه بزنید بعد پاسخ شما را بدهند .توجه داشته باشید که حریف حمله کار اشتیاقش برای ضربه زدن و شروع حملات خیلی زیاد است و بنابراین از هر فاصله ای که باشد در صدد ضربه زدن به شما بر می آید. البته برای مقابله به چنین حریفی با توجه به بلندی قد وی استراتژی های گوناگونی وجود دارد که به تفصیل در آینده بیان خواهد شد
                       نکات قابل توجه در ارزیابی حریف
۱-هیچگاه در ارزیابی حریف از شگرد خود استفاده نکنیدچون امکان دارد حریف شما باهوش باشد و سریعا راه کار مناسب برای آن پیدا کند.
۲-در ارزیابی حریف از تنوع تکنیکی استفاده کنید تا درحریف از نظر روانی اثر گذار باشید.
۳-در ارزیابی حریف همیشه رعایت احتیاط را داشته باشید تا خدای ناکرده با یک ناشی گری امتیازی مفت از دست ندهید.
                     
                     
                       و در پایان اینکه مبارزه در یک جمله یعنی: "فکر،فکر و فکر"
هیئت تکواندو بازدید : 646 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

با سلام

اولین پست سال ۱۳۸۸ رو با معرفی باشگاه فجر و بیوگرافی خودم شروع میکنم

باشگاه فرهنگی ورزشی فجر از سال۱۳۷۵ فعالیت ورزشی خود را در پرتو نور الهی و همت تکواندوکاهای این شهرستان آغاز نموده و همچنان به فعالیت خود در این رشته ورزشی ادامه میدهد.در طی این سالها با تلاش هاوآموزش های مربی فهیم این باشگاه استاد سعید طهماسبی هنرجویان باشگاه فجر در میادین استانی و در رده های نونهالان نوجوانان جوانان و بزرگسال مفتخر به کسب چندین و چند مقام  برتر گردیده اند.

 

 نشسته ازچپ:میلاد دانشور،محمود حاجی حسینی،عنایت نوروزی،حامد درخشان،ابراهیم رحیمی

ردیف وسط از چپ:استاد سعید طهماسبی،مجید مرادی،محمد حسن ایثارگر،محمود نعمت الهی

ردیف آخر از چپ:محمد صادق رئیسی،ابراهیم ایزدی و نفرآخر هم بنده حقیر علیرضا توکلی هستم

با نظرات سازنده خود ما را یاری کنید

ضمنا ادامه مطلب رو  هم دنبال کنید

 (بیوگرافی نویسنده )

 

هیئت تکواندو بازدید : 195 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

هر مبارزی این اصل را می داند که برای حرفه ای شدن و به تبع آن کسب مقام و موفقیت ابتدا باید تکنیک ضربه زدن به حریف را بیاموزد و سپس اقدام به تمرین برای مبارزه کند،که این کار با تمرینات زیاد روی حریف تمرینی و همچنین وسایل تمرین ضربه زنی یا همان میت میسر میشود.خوب حال مسئله مهم و مورد بحث ما این است که آیا فقط تمرینات شدیدیا میت زنی های پیاپی کافی است؟مسلما همه میدانید که این کافی نیست.برای مثال اگر تکواندوکایی ضربات مورد نظر برای یک مبارزه خوب را روی میت به نحو احسنت انجام دهد در نگاه اول همه او را به عنوان مبارزی متبحر تصور میکنند اما این فرضیه کاملا اشتباه است چرا که ممکن است چنین مبارزی در حالی که تمرینات میت زنی را عالی جلوه دهد ولی در یک مبارزه واقعی نتواند آنطور که باید و شاید خود را نشان دهد .
حال برای رفع این مشکل چه کنیم.این روی صحبت من با مربیان فهیمی است که قصد دارند شاگردان آنها در حیطه قهرمانی فعالیت کنند.بحثی پیرامون مبارزه تکواندو داریم به نام تاکتیک که آموزش این مبحث مستقیما به نوع آموزش و علم مربی بستگی دارد. مربی باید بتواند به شاگرد خود این آموزش را دهد که در مقابل حریفان مختلف چه نوع مبارزه ای کند. مثلا در مقابل برخی حریفان باید بازی و مبارزه را بسته ادامه دهد بعد از اجرای ضربه ی مثلا آپ دولیو با ساق دفاع کند یا به حریف بچسبدیا مثلا ضربه خود راکه اجرا کرد حفظ گارد کند و از حریف دور شود یا هزاران ترفند دیگر.

منظور این است که یک مبارز خود همان حرکاتی را که روی میت به خوبی انجام میدهد باید بتواند روی حریف هم اجرا کند و همزمان بداند که چه ضربه ای را چه موقع اجرا کند تا بهترین امتیاز ممکن را کسب کند همچنین مربی باید به شاگرد این نکته را بفهماند که تنها تبحر تکنیکی کافی نیست ومبارز باید بفهمد که عکس العمل وی بعد از اجرای تکنیک روی حریف چه باید باشد.به بیان دیگر ضربه زدن وامتیاز گیری تنها از حریف کافی نیست و حفظ امتیاز با تاکتیک هایی که خود مبارز از مربی یاد گرفته هم باید تلفیق شوند تا موفقیت حاصل گردد.


                                                                          به امید موفقیت آنان که لایق موفقیت اند.


                                                                       منتظرنظرات سازنده شما عزیزان هستیم

 


هیئت تکواندو بازدید : 1378 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

آیین نامه جدید اجرایی فدراسیون در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور

۱ ) وزن کشی

* وزن کشی اوزان فرد روز قبل از شروع مسابقات ( زمان ورود تیم ها ) در محل اسکان صورت می پذیرد.

* وزن کشی اوزان زوج در روز اول مسابقات در محل سالن برگزاری صورت می پذیرد.

* ساعت وزن کشی روز اول مسابقات ساعت 19 لغایت 21 در محل اقامت و وزن کشی روزدوم

ساعت 15 لغایت 17 در سالن مسابقات انجام می گیر د . تیم ها می بایست برنامه خود را بنحوی

تنظیم نمایند که در زمانهای تعیین شده برای وزن کشی حضور بهم رسانند.

۲ ) تعداد نفرات اعزامی

* در رده سنی خردسالان ، نونهالان ، نوجوانان 10 بازیکن به انضمام یک سرپرست ، دومربی ، یک

راننده ( مجموعاً 14 نفر ) همراه تیم مجاز می باشد .

* رده سنی نوجوانان و جوانان بزرگسالان 8 بازیکن به انضمام یک سرپرست ، دو مربی ، یک

راننده همراه تیم مجاز می باشد و میزبان از پذیرفتن افراد اضافی جداً معذور خواهد بود .

۳ ) مراسم قرعه کشی

* جلسه سرپرستان و مراسم قرعه کشی در ساعت 22 در محل اقامت تیم ها خوابگاه برگزار میگردد.

۴ ) مدارک تیمها

1 ) شرکت کنندگان خردسالان ، نونهالان می بایست با کمربند پوم در مسابقات حضور بهم رسانند.

2 ) اعلام آمادگی تیمها می بایست 2 هفته قبل از شروع مسابقات از طریق کد بانک اطلاعات شرکت

کنندگان به فدراسیون ارسال گردد.

3 ) تیم های اعزامی استانی می بایست فقط از بازیکنان بومی منطقه تحت پوشش در مسابقات

استفاده نمایند.

4 ) تمامی نفرات ش رکت کننده می بایست دارای یک شماره بانک اطلاعاتی بوده و اسامی به همراه

معرفینامه به فدارسیون ارسال گردد.

۵ ) استاندارد لباس

* شرکت کنندگان در مسابقات باید از لباس استاندارد مطابق با ضوابط زیر استفاده نمائید . در

غیر اینصورت از شرکت در آن رویداد محروم خواهند شد.

لباس مخصوص تکواندو توبوک باید دارای شرایط زیر باشد :

1 ) ساده و بدون نوار روی شانه ، آستین یا شلوار بوده و پرچم کشور روی بازوی چپ قرار گیرد.

2 ) یک آرم روی سینه چپ مجاز است .

3 ) نوشته تکواندو پشت شانه لباس و به خط فارسی ، کره ای ، و یا انگلیسی مجاز است .

4 ) نام فرد را می توان در وسط قسمت پشت لباس نوشت .

5 ) نام کشور ، استان ، باشگاه یا اسپانسر باید تنها روی لبۀ پائین پشت لباس نوشته شود.

6 ) پاچه شلوار راسته و تنگ نباشد .

7 ) کمربند : لبه کمربند حداکثر تا حد سینه باشد .

8 ) کمربند پوم هنرجویان زی ر 15 سال تمام با حداکثر درجه پوم 3 باید از کمربند پوم ( مشکی –

قرمز ) استفاده نمایند.

۶ ) استاندارد تجهیزات ایمنی

* لثه ( محافظ دندان ) به رنگ سفید یا بی رنگ در همه مسابقات اجباری است .

* محافظ روپا برای رده سنی زیر 14 سال در همه مسابقات اجباری است .

* دستکش و کلاه مبارزین باید به رنگ هوگو و یا سفید باشد .

* نانشیم ( محافظ بدن ) برای کلیه تیمهای شرکت کننده الزامی می باشد .

۷ ) مدارک بازیکنان

1 ) اصل شناسنامه و کارت ملی بازیکن ( خردسالان ، نونهالان ، نوجوانان ) و اصل شناسنامه پد ر

یا مادر الزامی می باشد ، به همراه دفترچه خدمات درمانی با تأمین اجتماعی.

2 ) اصل گواهینامه کمربند قرمز به بالا از فدراسیون

3 ) اصل کارت بیمه ورزشی معتبر سالجاری

3 جهت صدور کارت شناسائی × 4 ) ارائه دو قطعه عکس 4

5 ) تکمیل فرم ( ویژه خردسالان ، نونهالان ، نوجوانان ) پیوست الزامی می باشد .

* تبصره ۵ : بهمراه داشتن فرم صحت و سلامت برای کلیه سنین بانوان الزامی می باشد .

۸ )شرایط مربی تیم اعزامی به مسابقات کشوری

1) ارائه اصل گواهینامه مربیگری

2) استفاده از لباس و کفش ورزشی استاندارد الزامی می باشد .

3 ) عدم استفاده از وسایل شخصی ( موبایل .... ) در هنگام برگزاری مسابقات ممنوع می باشد .

۹ ) شرایط سرپرست تیم اعزامی به مسابقات کشوری

1) به همراه داشتن کلیه مدارک تیم

2 ) رعایت نظم و انظباط در محوطه خوابگاه و سالن برگزاری

3 ) حضور سرپرست در جلسه قرعه کشی همراه با مربی الزامی می باشد .

4 ) هر گونه رسیدگی به اعتراض باید توسط سرپرست از طریق پرداخت هزینه و اخذ برگه توسط

مسئول برگزاری مسابقات اقدام گردد .

زمان برگزاری مسابقات آقایان و بانوان

* زمان و مکان برگزاری کلیۀ مسابقا ت بعد از هماهنگی با سازمان تربیت بدنی در خصوص نحوۀ

وزمان برگزاری المپیادهای ورزشی اعلام خواهد شد .

با تشکر ویژه از روابط عمومی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی  ایران

به امید موفقیت آنان که لایق موفقیت اند

منتظر نظرات سازنده شما هستیم

هیئت تکواندو بازدید : 270 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

بنا به در خواست برخی دوستان مبنی برآموزش فرم های ۱ تا ۱۷وبنا به قولی که قبلا به دوستان داده بودم یک سری تصویر

(فرمهای ۱ تا ۱۷) برای شما عزیزان بارگذاری شده لذا با دانلود آن از لینک زیر میتونید از اونا در جهت اسکلت بندی و بهینه سازی فرم هاتون استفاده کنید

دانلود مستقیم  همراه با نظر سنجی

دانلود با لینک غیر مستقیم

البته توجه داشته باشید فقط به این تصاویر بسنده نکنید چون تجربه عملی که استادتون بهتون یاد میده از هر چیزی توی ذهنتون موندگار تره!!!

 جهت هرگونه رفع اشکال منتظر نظرات شما هستم

موفق و پیروز باشید

هیئت تکواندو بازدید : 183 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
اهداف دوره هاي داوري
داوريهاي بهتر
معيارهاي مشترك در داوري
ثبات در داوري
مسئوليت پذيري

چهار اصل داوري
استقلال در تصميم گيري
سرعت در تصميم گيري
عدم جبران اشتباه قبلي
عدم ارزشيابي مجدد قضاوت قبلي
درك مسابقات و داوري
مسابقه:
رقابت و ارزشيابي دو نفر يا تيم را مسابقه مي گويند .

مسابقه ورزشي:
رقابت و ارزشيابي تواناييهاي فيزيكي ، فكري و روحي دو نفر يا تيم را مسابقه ورزشي مي نامند .
اهداف برگزاري مسابقات- تبادل فني
- شناسايي مبارزين ، مربيان ، سرپرستان ، داوران و كادر برگزاري برتر
- سنجش قوانين مسابقات و ايجاد استانداردهاي نوين
- ارزشيابي تكنيكها و تاكتيكها
- ارزشيابي لوازم و تجهيزات ايمني ، داوري ، برگزاري و تهيه تجهيزات مناسب تر
- آموزش مبارزين ، مربيان ، سرپرستان ، داوران و كادر برگزاري
- ايجاد انگيزه مناسب براي كار بيشتر و بهتر در بين كليه شركت كنندگان در مسابقات
- ارتباطات ، تبادل فرهنگي و دوستي
ويژگيهاي مسابقات تكواندو
- محدوديت مكان
- محدوديت زمان
- محدوديت تكنيكهاي مجاز
- محدوديت هدفهاي مجاز
- قوانين مشخص
- استفاده از لوازم ايمني
- برخورد سنگين فيزيكي ، فكري و روحي
- امكان آسيب فيزيكي و روحي
- محدوديت در سن ، جنس و وزن
- تعداد مشخص داوران
- محلهاي مشخص استقرار داوران
- امكان تعدد بازيها در يك روز
عوامل موثر در نتيجه مسابقات تكواندو
عوامل محيطي :
سالن ، نور ، دما ، رطوبت ، رنگ ، نوع كف پوش ، آرايش سالن ، تجهيزات ، لوازم ، قوانين
عوامل انساني :
كادر برگزاري ، داوران ، سرپرست ، مربي ، بازيكن ، حريف ، كوچ حريف ، تيمها ، تماشاچيان ، همراهان
داور:
داور يكي از اعضاي كميته برگزاري مسابقات است .

وظيفه داور اداره مسابقات ، تعيين نتيجه و اعلام برنده بر اساس قوانين است . داور بايد مسابقه را بگونه اي اداره نمايد كه مبارزين امكان ارائه كامل و دقيق تواناييهاي فني خويش را داشته باشند .
ويژگيهاي فيزيكي داور تكواندو
- ديد و شنوايي خوب
- قدرت بيان و تكلم خوب
- تناسب اندام
- آمادگي جسماني مناسب براي مسابقات تكواندو
- ظاهر آراسته
- لباس رسمي و مرتب
- استراحت كافي
ويژگيهاي فكري داور تكواندو
- تجربه مبارزه
- تجربه داوري
- آگاهي كامل و دقيق از شرايط ، تكنيكها و تاكتيكهاي روز در مسابقات تكواندو
- آگاهي و تسلط بر علائم داوري
- جاگيري مناسب در زمين ( سرداور - داور كنار ، ناظر )
- استراحت كافي
- يكنواختي قضاوت
- توانايي پردازش و تشخيص شرايط
- استقلال در تصميم گيري
- سرعت در تصميم گيري
ويژگيهاي روحي - رواني داور تكواندو
- عادل ( بر اساس قوانين )
- بردبار
- بلند همت
- توانايي كنترل احساسات
- ثبات عقيده
- برخورد مناسب
- تعادل روحي - رواني
- صداقت
- اعتماد بنفس
- انگيزه
- توانايي انگيزش مبارزين
- مديريت و اقتدار در زمين
- شجاعت
- انتقاد پذير
- نداشتن استرس غير طبيعي
مسابقات تكواندو تك حذفي مي باشد . بنابرين هر مسابقه براي بازنده فينال است .

بازيكنان چند جلسه در هفته تمرين مي كنند ، شما چند بار تمرين مي كنيد ؟

قبل از بازي تمرين كنيد تا به كوچها و بازيكنان نشان دهيد كه شما هم آمادگي لازم را داريد . تمرين قبل از بازي را ساده نگيريد و اشتباه نكنيد .
اتخاذ تصميمات درست نيازمند درك عميق ، آگاهي كامل فني ازقوانين و حس مسئوليت نسبت به تكواندو و مسابقات است.

اگر ما داوران قوانين را %100 اجرا كنيم بيش از %80 بازيكنان اوت خواهند شد ، و اين به زيان مسابقات و تكواندو است .

امروزه تماشاچيان تكواندو و حتي مردم عادي از قوانين مسابقات تكواندو آگاهند ، به ويژه در مسابقات كشوري بيش از %95 تماشاچيان مسبقات را درك مي كنند . بنابرين بايد مراقب باشيد كه اشتباه نكنيد .

قبل از مسابقه در هماهنگي شركت كنيد . عدم حضور در هماهنگي به معني عدم هماهنگي شما با ديگران ، ضعف فني شما ، از دست دادن مسابقات و اعتبار شماست .
بازيكنان و مربيان براساس قوانين تمرين كرده اند ، بنابراين شما نيزتنها قوانين را اجراكنيد .
زمانيكه به عنوان داور به مسابقات مي آييد ، براي ديدن مسابقات نيامده ايد ، بلكه براي ثبت امتيازات و يا اداره بازيها در اينجا هستيد .

هرگز جذب قهرمانان و يا حركات و تكنيكها و تاكتيكهاي آنان نشويد . قهرمانان توليدات خودشان براي ارزشيابي آورده اند نه تماشا .
وقتي امتياز را ثبت مي كنيد چه احساسي داريم؟ وقتي جريمه را اعلام ميكنيد چه احساسي داريم؟
هميشه بر اساس قوانين داوري كنيد . اگر روزي به كميته قضايي خوانده شويد ، مطابق قوانين از شما خواهند پرسيد.

هرگز فكر نكنيد كه يك بازي كوچك و ساده است . هر بازي مهم است و مي تواند شما را به اشتباه بياندازد .

زمانيكه در پستي هستيد تمام حواستان را به كار خود بدهيد . حادثه هر لحظه در كمين شماست .
قوانين نو براي فهم و اجرا نيازمند زمان هستند .
هر تغييري رنج آور است و بايد بهاي آن را بپردازيد .
هر وقت قوانين يا دستورالعملها تغيير يافتند ، زود با تغييرات هماهنگ شويد .

هميشه به خاطر داشته باشيد كه مسابقه براي بازيكن و مربي است ، نه براي شما .
وظيفه بازيكن اين نيست كه امتيازات يا خطا ها را جلوي چشمان داوران اجرا كنند ، بلكه اين وظيفه داوران است تا امتيازات يا خطاها را ببينند .
بخاطر داشته باشید،داور نباید به دنبال خطا بگردد.
در مبحث امتیاز وقتی به 50 % رسیدیم امتیاز را بدهیم و در مبحث خطاها وقتی به احتمال50 % بروز خطا رسیدیم خطا را نمی دهیم .

اعتماد به نفس بيش از حد منجر به اشتباه مي شود . هميشه مراقب باشيد كه اشتباه نكنيد .

تا پايان مسابقات بمانيد .رفتن هر يك نفر به معني فشار بيشتر روي ديگران آن هم در پايان كار است .
تفاوت عمده بين مربي و داور در اين است كه : - مربي ممكن است درسطح باشگاه ، شهرستان ، استان ، كشور ، منطقه ، قاره و يا جهان كار كند . - درحاليكه همه داوران موظفند درسطح جهان عمل نمايند .

ادامه دارد . . .

با تشکر ویژه از کمیته آموزش فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ابران
 
با نظرات سودمندانه خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری کنید
هیئت تکواندو بازدید : 173 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
قوانين مسابقات تكواندو
تفسيرات و توضيحات آن
هدف
هدف از تهيه وتنظيم قوانين مسابقات اداره عادلانه و روان ، و نيز كاربرد قوانين استاندارد شده دركليه امور مربوط به مسابقاتي است كه توسط فدراسيون جهاني تكواندو ، اتحاديهاي قاره اي ويا فدراسيون هاي كشوري عضو سازماندهي يا برگزار مي گردد .
كاربرد
قوانين مسابقات بايد در كليه مسابقاتي كه توسط فدراسيون جهاني تكواندو ، اتحاديه هاي قاره اي وفدراسيون هاي كشوري عضو سازماندهي يا برگزاري مي شود ، رعايت گردد . با اين وجود هر فدراسيون كشوري عضو كه مايل به تغيیر بخشي از قوانين باشد ، بايد قبلا ًتائيديه فدراسيون جهاني تكواندو را دريافت نمايد.
محوطه مسابقه
اندازه محوطه مسابقه 10 در 10 متر است و بايد در سطحي صاف و عاري از هر گونه بر آمدگي مزاحم قرار گيرد . محوطه مسابقه بايد توسط تشك الاستيكي پوشانده شود . در صورت ضرورت مي توان محوطه مسابقه را بر سكويي با ارتفاع 50 الي 60 سانتيمتر قرارداد و جهت حفظ ايمني مبارزين بايد لبه خارجي محوطه مسابقه با شيب كمتر از 30درجه به سطح اتصال يابد .
قبل از ورود به محوطه ابعاد و رنگ زمين را خوب ببينيد و درك كنيد .
ازتمام محوطه10در10 و زمان راند استفاده كنيد ، تا مسابقه اي جذاب داشته باشيد .
توضيح (5)
ميز بازرسي : در ميز بازرسي، اندازه بودن لباس و تجهيزات ايمني مبارزين و نيز تطابق آنها با استانداردهاي فدراسيون جهاني توسط بازرس كنترل ميشود . در صورتي كه تجهيزات تاييد نشوند ، از مبازردر خواست خواهد شد تا تجهيزات ايمني را تعويض نمايد .
دستور العمل اجرايي
سرداور بايد براي پيشگيري از قطع بي مورد مسابقه درك كاملي از اندازه هاي محوطه مبارزه وكاربرد آنها در داوري و نيز استفاده از تمام محدوده محوطه مبارزه داشته باشد .
دستور العمل اجرايي خط حد
وقتي كه هر دو پاي مبارزي از خط حد خارج شود ، سرداور بايد بلافاصله " كاليو " و جريمه " كيونگ گو " را اعلام نمايد . در صورتي كه پاهاي هر دو مبارز از خط حد خارج شده باشد ، سرداور بايد جريمه " كيونگ گو " را براي هر دو مبارز اعلام نمايد .
لباس و تجهيزات مبارزين
1) مبارزين بايد محافظ تنه ، محافظ سر ، كاپ ، ساق بند ، ساعدبند ، دستكش و لثه را قبل از ورورد به محوطه مبارزه بپوشند
2) كاپ ، ساق بند و ساعد بند بايد زير لباس تكواندو پوشيده شوند و مبارزين بايد تجهيزات ايمني و دستكش و لثه اي را كه توسط فدراسيون جهاني تكواندو تاييد شده جهت استفاده شخصي به همراه داشته باشند . پوشيدن هر چيز ديگر ، غير از كلاه ايمني در قسمت سر مجاز نيست .
رنگ محافظ لثه محدود به سفيد يا بي رنگ است . در صورتيكه كميته پزشكي استفاده از محافظ لثه را براي مبارز زيان آور تشخيص دهد ، مبارز مي تواند از آن استفاده ننمايد .
دستكش و كلاه بايد به رنگ هوگو و يا سفيد باشد .
زمان مسابقه
- زمان مسابقه سه راند دو دقيقه اي با يك دقيقه استراحت بين راندها مي باشد .
- بعد از تمام شدن زمان امتیازات اعتبار ندارند .
- در صورت تساوي در پايان راند سوم ، پس از يك دقيقه استراحت راند چهارم به مدت دو دقيقه و با قانون امتياز طلايي انجام خواهد شد .
وزن كشي
- وزن كشي مبارزين هر روز مسابقه ، در روز قبل از مسابقات وي انجام مي شود .
- در خلال وزن كشي بايد آقايان و بانوان زير پوش به تن داشته باشند . در صورت تمايل مبارز ، وزن كشي به صورت برهنه انجام مي شود .
3- وزن كشي يكبار انجام مي گيرد . با اين وجود مبارزيني كه در بار اول به وزن نرسيده اند ، مجازند در مدت وزن كشي يكبار ديگر وزن كشي مجدد نما يند .
4- براي پيشگيري از عدم صلاحيت مبارزين در وزن كشي رسمي ، بايد يك دستگاه باسكول همانند باسكول رسمي براي وزن كشي مقدماتي در محل اقامت مبارزين يا محوطه وزن كشي قرار داشته باشد .
حدود وزن
حدود وزن ها با دو رقم اعشاري (صدم) از بالا و پايين هر وزن مشخص مي شود . براي مثال بيشتر50 كيلو گرم نباشد. تا 00/50 كيلوگرم است كه شامل 009/50 مي شود و01/50بالاي وزن بوده وموجب عدم صلاحيت خواهد شد .
بالاي 50كيلو گرم در01/50 مشخص مي گردد و 99/49 كفايت نكرده ، موجب عدم صلاحيت خواهد شد .

روش اجراي مسابقات
ادامه دارد . . .
منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم
هیئت تکواندو بازدید : 169 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

با سلام خدمت شما دوستان

از اینکه مدتی رو در خدمتون نبودم پوزش می طلبم

به زودی با مطالب جدید در خدمتون خواهم بود

هیئت تکواندو بازدید : 188 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

به دنبال نظر یکی از دوستان که مطالب خاطره را از مطالب جدید جدا کنم . بنده هم ضمن احترام به آن دوست عزیز از این به بعد  مطالب را به دوصورت مربوط به (خاطره ) و مطالب جدید تحت عنوان (تازه ها ) خواهم نوشت.  

هیئت تکواندو بازدید : 197 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو : نخستين مركز جهاني تكواندو با حضور دكتر علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني ، دكتر چو رئيس فدراسيون جهاني تكواندو ، جمعي از مسئولين و قهرمانان اين رشته رسماً‌ افتتاح شد .

اين مركز جهاني متشكل از سالن هاي بدنسازي و تمرين و نيز خوابگاه مي باشد . 

همچنين در مراسم افتتاحيه مركز جهاني از سوي سيد محمد پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو كشورمان لباس و دان 7 تكواندو به دكتر سعيدلو اهدا گرديد . لینک خبر

هیئت تکواندو بازدید : 269 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)

ماجرای رفتن مربی ومشکلات بوجود آمده برای پیام فروزنده:

آقای فخرالدین سیدی اولین مربی پیام  فروزنده ، با توجه به این که در اردبیل زندگی می کردند. ودر گرمی کارمند(آب وفاضلاب روستایی) اداره جهاد کشاورزی بودند. و مقیم گرمی بودنش به خاطر شغلشان بود و چون کارشان به اردبیل انتقال یافت . باشگاه تکواندو در گرمی تعطیل شد.

برای پیام  ، بدون مربی کار کردن وتمرین کردن خیلی سخت بود. امّا پیام به خاطر علاقه چند جلسه ای را برای تمرین به باشگاه نیرومند اردبیل رفت . که آقای سیدی خودش در آنجا تمرین می کرد. اما دوری راه گرمی به اردبیل از یک سو و هزینه ی رفت و برگشت از سوی دیگر ، باعث شد که پیام  در خانه بدون مربی به کارش ادامه دهد. وبرای این کار از سی دی های آموزشی تکواندو  استفاده نمود.   آن موقع هنوز کمربند  مشکی دان یک را دریافت نکرده بود. و موفقیتهایی که خدا برای هرکس رقم می زند در هر شرایطی آن را امکان پذیر می کند. واگر دری بسته می شود چندین در دیگر باز می شود فقط باید به خدا امیدوار بود. ودست از تلاش نکشید.

وقتی کمربند مشکی دان یک را دریافت نمود شبکه ی سبلان دربخش های خبری خود آن را پوشش داد. و به این ترتیب مدیر کل تربیت بدنی هم همان خبر را دیده بود . و سراغ پیام خردسال را گرفته بود.              

خاطره ی به یادماندنی :

در دهه ی فجر سال 1383 در حالیکه افتتاحیه لیگ تکواندوی استان بود ومدیر کل تربیت بدنی وقت استان  (حاج آقا اسبقیان ) و خیلی از مسئولین ورزشی وتقریبا بیشتر مربیان و داوران تکواندو حضور داشتند . رئیس  زحمت کش وفعال هیأت تکواندوی استان استاد لطفعلی زاده هم که در آزمون کمربند مشکی دان یک، با پیام  آشنا شده بود .در افتتاحیه روز جمعه16/11/83 برای معرفی بیشتر پیام فروزنده به مدیر کل وحاضران برنامه ریزی کرده بود. .قرآن خواندناجرای فرمتجلیل مدیرکل

تا این که پیام  هم در شروع برنامه قرآن تلاوت کردند . سپس فرم نه(کوریو) و فرم ده (کوم کانگ)را اجرا نمود.«که مخصوص آزمونهای دان 2 ودان 3 بود. » سپس حرکات ژیمناستیک مانند را که ازتلویزیون و هادی ساعی (در هنگام قهرمانی المپیک ) تقلید کرده بود به خوبی به اجراگذاشت و مورد تشویق همه ی حاضران قرار گرفت. به هر حال با توجه به سن کمی که داشت( حدود هفت سال ) و  دراین سنین خیلی ها چپ وراست را به سختی تشخیص می دهند .پیام کار خارق العاده ای انجام  می داد  همه ی کارشناسان ورزش اذعان به نبوغ وی داشتند . ودر همان برنامه حاج آقا اسبقیان اعلام نمود  تا به پیام یک عدد سکه ی بهار آزادی اهدا شود.  که بعدا  هم لوح تقدیر  وهم همان سکّه به دست استاندار وقت آقای نگارنده در مجتمع فدک اردبیل به وی اهدا گردید. جهان پهلوان حسین  رضازاده که در اوج قهرمانی بودند.  هم  در آن مراسم حضور داشتند  که پیام  از نزدیک با وی دیدار وگفتگو کرد. وبه خاطر این دیدارش خیلی خوشحال بود. و از وی روحیه گرفت.

استاندار (نگارنده) وپیام  رضازاده وپیام رضازاده وپیام

برای دیدن عکس ها در اندازه ی بزرگتر  بر  روی شماره های  زیر کلیک کنید . 

 1                  2                      3                      4                     5                  6   

رئیس هیأت تکواندوی استان استاد لطفعلی زاده سپس پیام  را به رییس  فدراسیون ایران  معرفی کردند. که در پست های بعدی به آن اشاره خواهم کرد.

 

هیئت تکواندو بازدید : 186 دوشنبه 03 خرداد 1389 نظرات (0)
پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی ایران:در تاریخ ۱۴/۲/۸۹

 

قهرمان پروري را از مدارس آغاز مي کنيم /به فکر راه اندازي مسابقات تکواندو خانواده هستيم.لینک خبر

وي افزود: تکواندو شرايط و امکانات خاصي را لازم ندارد و حتي مي توان در منزل و يا فضاي کوچکي اين رشته را تمرين کرد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 195
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 221
  • بازدید کلی : 31,714